Sunday, September 30, 2012

We got Allah


Assalammualaikum!


Right now..aku tak ngantuk tapi esok pagi ye sebabnya dah la kene bangun awal. Nak pegi ladang. Nak transplant pokok. Pokok roselle ngan marigold yang aku tanam haritu (eh bukan aku tanam sorang..grup tanam sekali) dah kena pindahkan dalam poly beg (alaa..beg itam kecik isi tanah tu). Memang menggagau susun masa nak pegi transplant di celah-celah jadual yang agak pack ni sebab mesti buat minggu ni jugak. Eh, apsal ada yang menguap? yela...asyik2 citer ladang kan haha. Okaylah, kita citer lain.

Pernah tak korang nampak antara yang korang kenal-kenal, harini korang nampak dia pegi surau (korang mula cair..wah muka-muka jodoh haha). Pastu, keesokannya, sedang azan maghrib berkumandang korang ternampak dia duk lepak minum kat cafe (dalam hati mesti cakap, "eh haritu dia pegi surau, harini tak pulak).

Point yang aku cuba nak cakap kat sini adalah bukti adanya masa iman kita ni naik dan turun. Bukan pulak aku nak cakap kalau tak pegi surau iman tu berkurangan, aku pun tak berani cakap pasal iman bertambah/berkurang ni. Allah lebih mengetahui. Tapi dari segi logik akal la kan, kalau kita pegi surau, ofkos kita akan rasa macam baik je ( T-T tak tau nak terang camaner -.-) Rasa macam level of iman to increase sikit lah kan (haa..ayat budak sains tu)

Jadi, mula la korang tidak lah menaruh harapan sangat kat dia tuh. Yela, aku dan dia sama je. Masing-masing berjuang di muka bumi ni. Menepis godaan syaitan yang makin licik menyusun strategi melekakan kita. Masing-masing mencuba sedaya upaya untuk menjadi lebih baik dari hari semalam. Masing-masing masih mengharapkan tuhan untuk terus bertahan di bumi ini. InsyaAllah~

Jadinya...marilah sama-sama mengingati Allah dengan lebih kerap. Oh ye, aku nak kongsi satu doa ni. Just a short Du'a that really works. If u believe in Allah's greatness, InshaAllah ur dua will become so true. So, the Du'a is ( I bet u guys have heard this)

"Bismillahirrahmanirrahim, Hasbunallah Wa ni'kmal wakil"

and another one I'm not sure..so far I know the same kind of meaning but has a bit differ verses. Later i find out more.. This du'a I always read when on difficulties, alhamdulillah...so far Allah help me getting through difficulties.Usually I read while waiting for the bus, when bus takes a long time to come..so I read it..and like 2 or 3 minutes later..the bus came.. :) how is it?

Remember, " Doa itu senjata orang muslim"

We got ALLAH fellas..When u have Allah, u have everything..

InsyaAllah :)

Daaa~ ^^,

No comments: