Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2013

Meet my boys

Assalammualaikum dan Halluuu~
    Firstly, congrats to my cousin,kak nisah for the convocation. ^-^
I hope I can graduate with flying colours. InsyaAllah.

   Secondly, meet my boys hahah




Yep. Both male. If female, it have shorter tail. Kalau beli seekor betina pun, bukannya aku nak mate kan dia pun. So beli je lah two boys ni kekeke. Still at young stage kot. Aku mana ada ilmu sangat pasal ikan ni. Mula2 coursemate duk beli seekor. Lepas tu pegi la tengok. "Eh, macam canteeeek jee" Mula-mula ingat nak beli ikan puyu je untuk kat rumah tu. Lepas tu call la mak.

me: mak, nak ikan puyu tak?
mak: takyah la..ada banyak. baru tangkap kat kg aritu.
me: laa yeke. baru ingat nak belikan..kalau ikan laga? nak tak?
mak: haaa bole jugak. beli dua ekor..pilih la yang cantik2.

Tak sangka anticipation mak sampai nak 2 ekor terus. Panjat I haha. Mula-mula macam "betul ke nak beli ni...?" Lepas tu beli je la. Bila bawak balik bilik, aku ngan jannah asyik belek ikan ni. Main2 ngan …

Kelainan sunyi.

Malam ini sunyi.

Bunyi cengkerik bersahutan.

Aku teruskan membaca.

Di bawah terangnya lampu meja ku.

Esok malam ada test.

Manfaatkan sepenuhnya malam ini.

Keesokan hari sibuk dengan amalan ladang.

Rakan-rakan ku juga pasti sedang khusyuk baca.

Fikir aku tanpa memandang mereka.

Namun,

Aku rasa sunyi sangat.

Ku pusing belakang.

Seorang rakan ku sudah berlayar ke alam mimpi rupanya.

Patut lah.

Sekian.

Haha.

^_____^V