Wednesday, October 9, 2019

Sentimental Place


Assalammualaikum 🤗

Aku memang sejenis orang sentimental sikit. Suka nau throwback. More on memories that had warm, ease on my mind and peace feelings. Rather than happy or funny memories, my sentimental memories are more toward something warm feelings. When Allah turunkan rasa tenang tu. Allah. Nikmatnya rasa. Itu lah perasaan 'blessed'. 

So, ceritanya aku datang kolej Upm. Tido bilik I (aku use initial on my friend's name) tonight coz esok nak teman dia pegi buat check-up. Kolej bilik sorang ni so cozy dah sekarang. Lantai pun dia dah cat. Nampak more proper. Nampak kemas. Good thing diorang renovate haritu.

Jadi, aku masuk toilet, nak cuci muka and berus gigi sebelum masuk tidur. Aku sangkut la tuala kat ampaian. Tiba² rasa rindu life kolej zaman study. Jemur baju kat ampaian sambil tengok hutan kat belakang kolej ni. Tenang je rasa. Tah laa. Malam pun rasa tenang. Tak fikir apa dah. Rasa rindu melebihi. 

Aku rindu perasaan time tu. Walaupun hevtic dengan class and assignments, tapi waktu laundry adalah terapi sebenarnya. Time jemur baju kau macam ralit je. Fikir. Sejauh-jauhnya. Tenang. 

Sekarang bukan tak tenang. Life kerja is totally different. Duduk bandor lagi. Key el nuhh. Tah la. Jiwa aku memang nature sikit kot. Suka tenung kehijauan dan pemandangan. Duk rumah sewa flat ni tenung phone je la haha. Tenung rumet kang dikata gila pulak hahahaha. 

You know, we can never go back in time. But, we can cherish it always. Grateful to Allah coz He give you good times. Those memories calms you. Then, back to reality. Life kena keep moving on. Those memories is the tool for us to zikr Alhamdulillah whenever teringat actually huhu.

Allahu. Grant us strength Ya Rabb. Dunya is not easy. Please , ease us on good for Akhirah. Amin Ya Rabbal Alamin.



No comments: