Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2015

Cobaan ber-puitis

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse
When the tears come streaming down your faceWhen you lose something you can't replaceWhen you love someone but it goes to wasteCould it be worse?

Eh. Atas ni bukan kata puitis dari aku. Ini lirik lagu haha.


Buka mata
Harap yang biasa
Jalani dengan girang

Dikejut petir

Sesakkan dada
Gelap sehari

Senyum kawan

Tangan yang dihulur
Aku menyambutnya
Tuhan saja yang membalas
Ingat sampai bila-bila

Cats Kucing Neko

Kucing. Satu haiwan belaan yang sangat comel tapi adakalanya annoying haha. Bagi aku laaa ye...

Comel bila kita panggil dia datang. Bila kita lari2 dia kejar. Bila dia tidur dengan gaya pelik atau pun tempat yang pelik, contoh dalam pasu. Bila kita bercakap dengan dia, dia seolah-olah paham atau pun mengiau balik. Bila dia buat muka kesian kat kita nak mintak makan. Bila kita bangun dari tidur, sedar je dia tidur sebelah or celah2 kita. Bila dia tau kita dah bangun tidur, dia pun bangun. Tapi bila aku pura2 tidur balik, herm...tak jadi. Dia tau aku pura-pura hahaha. Bila dia main kejar-kejar dengan adik-beradik dia. Kan comel semua ni.

Tapi dia jadi annoying bila..dia mengiau tak berhenti. Takpun kencing/berak kat perabot. Duk cakar-cakar atau pun menajamkan kuku dia kat sofa sampai jadi menggurutu sofa tu. Bila dia duk menggeser kaki time kat dapur masa tengah masak2. Anak kucing aku pernah mati sekor lepas kena pijak ngan makcik aku. Takla mati terus cuma dia sakit2. Jalan pun terh…

Twenty-Two

What is it means being 22 for me?

Well, this is a stage where you already need to think for you future.

In my case, NOW.

Maybe some of my friends already certain about their future past years ago. Different direction after graduated from high school.

In my case again, I'm moving with the flow~

SPM ---> Matrics -----> Degree in Upm

That's my education system in my life.

However, while doing research for my final year project thingy, some of my coursemates already decided where they want to go for practical. Some even already applied for it. So, I sit with bunch of friends and start discussing.

Where should we go?
Does our parent allow us?
Does it worth it if we choose here...or there?
Once in a lifetime opportunity?

We also start discussing about further studies. A lot of convincing conversation were going on. I'm literally dilemma. There's still time to think about it.

I also realized....it's good to have friends that think about their future too. Alhamdulil…

The meaning of flowers

1:42am


Choose your own flower!