Saturday, February 25, 2012

I'm from Sepang

Assalammualaikum

Dan aloha ~[^_^]~

Sedar tak sedar..aku hanya ada dua bulan je lagi. Aiyoh. Ayat macam dapat penyakit kronik je haha. Ekceli apa maksud aku tu..aku dah tak lama study kat sini, only left two months before our final exam.

Sometimes I feel happy when thinking bout it. But..the bottom of my heart said that "aniejo..ingeon aniya..( haaa..amek kaw. Konon reti cakap korea la tu) sedih sebenarnya. Lepas ni maybe dah tak jumpa lagi kengkawan kat sini. Diorang bukannya duk dekat-dekat. Even Pahang pun jauh. Almaklumlah aku sorang je pon tersesat Sepang kat sini. Eh over lak mention Sepang bukannya Selangor.

Kenapa Sepang? Ianya sebab bila aku cakap aku berasal dari Sepang. Muka mereka macam 'waaahh' hurm..is 'takjub' the perfect word to describe it? Whatever. The first thing across their mind is F1and KLIA. It made me proud to stay around those things. Walaupun bukannya ada apa sangat. Masuk tempat F1 tuk tengok race tu pun baru sekali dalam seumur hidup. Itu pun rombongan sekolah. Kalau dok, memang tak jejak la kaki aku kat situ. Klia memang boleh dikatakan kerap pergi sebab menghantar orang pergi dan pulang. Rumah je dekat dengan klia tapi belum lagi merasa naik kapal terbang hahaha. InsyaAllah aku harap ada rezeki tang situ naaa... Most of my friends will said, "oohh...kau la yang lumba dengan michael schumacer tuuuuu...." -.-' eh bebudak ni. Aku pun ye kan je la, "ha'ah aku la tu." haha sabor je la. Btw, betul ke eja 'shumaker' ke 'shoemaker'?haha sungguh ku tak amek taww.

Apart from that, i'll be missing my daily routines here. Every morning, wake up and we will see our roommate's face. Every morning. Rindu. Lepas ni takde dah bangun pagi je hadap muka deme. Kejut antara satu sama lain for Subuh and classes. Petang2 tu jalan-jalan amik angin kat tasik ataupun duk tengok mamat-mamat kmph main bola :p tengok dari jauh okay. alang-alang blok dengan padang. nak turun main segan sebab dimonopoli oleh kaum adam tuh. Turun cafe sesama. Kenangan di bulan Ramadhan, special Ramadhan with you guys ^^. Knowing sleep habits each one of us. Aigoo..embarassing lol. Let's not to talk about it in here haha. Eat tomyam maggi together(our favourite) sambil tu borak-borak. Basuh bekas tupperware sesama haaha. Teasing each other everyday and share our problems together. All that we go through is once in a lifetime experienced. Kita takkan dapat dah duk sebilik and go through Ramadhan together again. Right? Aku bersyukur sangat dapat rumet macam korang untuk aku yang takde pengalaman duduk asrama ni hahaha. U see. Can you see the importance of our roommates? They are the first thing that made me feel happy to stay here and those early days where others will cried missed their families. I was totally okay and rarely homesick. My advices here is that kalau korang dah dapat rumet yang sporting tahap gaban tu, join lah sekali. Tak paham kenapa kena jadi kera sumbang dalam bilik sendiri. Kalau takut masa belajar terganggu sebab seronok sangat berborak, leave them nicely and go study.

Ok geng? Bertegur sapa sikit. Unless la rumet tu memang perangai tak bole bela dan tarak-guna-punya-olang. Maybe dia tak hormat korang, ignore je. Just see how long they will survived with that attitude. Ehem ehem emo pulak sharina ni haha.

Phew. I want to continue. I want to tell you guys about KMPh. Later on k?

Kbye.annyeonghigaseyo~

B-)





p/s: gambor getting ready for malam festival estetika islam.

No comments: