Saturday, February 25, 2012

Cny event

Chinese new year event.


diorang berarak dr blok ke blok. gendang dia bapak mak eh kuat gilo. sampai dalam bilik pun dongar. kagum sebab diorang kreatif. diorang berarak, tandanya pameran petang tu dah dibuka.



dulu time kecik-kecik, aku suka main game ni kat playstation (hek eleh dalam kompite pun ada) haha. tapi rasa best bila main kat tv,besau sikit. nampak sikit mana yang sama. rasa cam best lak tengok live benda ni haha. kepala automatik terbayang cursor gerak2 cari corak sama hahaha.


memperkenalkan dua ekor binatang peliharaan saya yg tinggal bulu dan kepala je. i wish they play this thing tapi tak. just untuk pameran je. maybe susah kan nak main benda ni. kat nilai 3 rasanya..dulu ada diorang main ni. best. aku suka tengok mata naga ni terkelip-kelip sebab comel. then, berbulu lak tu. rasa nak peluk tapi takde maknanya la. kang peluk ngan orang2 kat dalam tu sekali pulak kang hahaha.


then petang tu adala gimik untuk majlis malam tu.


diabolo. yoyo's chinese ancient. dua-dua ni budak kuliah aku. tiba-tiba rasa bangga B-) go teh! go wong!







ni wushu. wah pergerakan yang tangkas. kira camera pun tak sempat nak capture wuuuu hehehe. ha..diorang ni budak kuliah aku punye kawan haha.

watch this closely....


he is about to hempuk batu atas kawan badan dia sambil kawan dia imbangkan badan guna kerusi di hujung kepala dan kaki. eh dah macam suara background citer ngeri kat tv axn je. hoi lama gila tak tgk axn nguuu

then...pakkk...eh ..kebabom...


tadaa..pecah batu tu menjadi dua. i wonder how they practice. sama ada diorang memang dah biasa buat ni time sekolah dulu or diorang budak2 biasa yang try to do some unusual things in here. apapun, 2 months practice tu worth it. majlis malam tu berjalan dengan lancar dan gempak gila. lagi time diorang main gendang 24 musim sambil usyar mamat chinese yg hensem gila muahahaha. :p


gong xi gong xi..fa cai!


the tree of wishes. lawok gila baca diorang punye wishes. ada yang "saya harap dapat kahwin awal" , " i hate you!!!" , "saya sayang...." dia sebut mak bapak adik beradik yang ramai..ngan sedara2 sekali. adeh. sabajelakan.


ang pau angry bird. cute. ^_^


kolam jodoh, perhaps. zaman dulu..a girl write her name or something bout herself on a orange. then, throw it into the river and let it flow..then, a guy pick the oranges from the river and it's consider as your life partner. lucu. zaman sekarang punye trend diorang tulis email je kat atas buah oren tu haha. aku buat muahaha. for fun je okeh. sayang tulis pakai pen je, memang hilang la. nape tak bagi marker sharpie?haha apa yang aku tulis? biarlah rahsia.......... kekeke

Later that night...the event..



before started...


we wif roommates, naseeha. sorang lagi tak dapat ikut,miewa. cian die, manyak keje katanya. it's okay..better dari tak siap keje kan..


got this clip? gyeoweo!!!! ^_^ i know memang la bole beli sendiri tapi aku ni bukannya jenis membeli benda cute gini hehe.


kan ada tradisi diorang sejenis kuih yang dalam dia ada kertas kecik tulis kata-kata semangat kan. tak ingat pulak namanya tapi kali ni diorang bagi sampul surat and this is what i get..' Happiness is always by your side :)' ceh. sesuka hati tambah smiley haha.

then that night start la majlis. drama pun kelakar gila. mamat chinese tu pun banyak berlakon ngeeeeee :D

hehe. ekceli ada satu gambar lagi. nak tunjuk kat korang ke? takpe lah. i keep it to myself hehehehe :p gambar aku dengan dot dot dot...lalalalalalalalalalalalalala~

kbyeannyeong! ^_^

No comments: