Saturday, February 25, 2012

Imam Muda Hassan

Phew. Demam imam muda hassan di KMPh.

13-2-2012

Tarikh imam muda hassan datang kmph. ofkos aku tak melepaskan peluang. Sempena festival estetika minggu tu, kolej jemput dia untuk bagi ceramah budaya couple dalam kalangan remaja. tak nak bagi remaja sambut valentine day keesokan harinya.

Beberapa hari sebelum dia datang, poster dia kat mana-mana. muka dia tersenyum manis dalam poster tu telah menarik hati orang ramai. everybody is looking forward to the event including me. just thinking that someone who has big name came into our college. memang tak senang duduk dibuatnya.

That night, the event started. aku, nas, mira, dan sha sampai 15 minit awal. itu pun seat dah hampir penuh. imagine la kalau kami datang lambat dari tu.alhamdulillah. agak dekat jugakla seat kami untuk tatap muka im hassan:p .suasana cari seat agak hiruk pikuk dengan ajk yang berlari ke sana ke sini carikan seat.

Saat im hassan masuk je dewan budak perempuan yang duduk di barisan depan-depan aku berdiri sebab nak tengok im hassan. punyalah semangat. dari jauh aku tengok dia berjalan masuk dengan jubah hitamnya, berkopiah putih dengan muka yang berseri-seri. aiyoh comel oh :]

ceramah dia kelakar dan banyak input. antaranya dia cakap, haram bagi seorang lelaki bercouple kalau tiada niat untuk bernikah dengannya. do you hear that boys? girls pun
samaaaa. pastu, dia cerita sahabat nabi yang tak famous nama julaibib. entah la aku suka cerita tu. ianya menggambarkan sifat Rasulullah yang sangat baik dengan semua sahabatnya tak kira siapa dan menunjukkan betapa caringnya Rasulullah ni. aku terharu dengan sifat Rasulullah. subhanallah. mesti nak tau pasal apa kan. haaaa...gini ceritanya. pe kata korang cari artikel dalam fesbuk im hassan hehe. kat situ lagi detail berbanding apa yang aky ingat. cara penulisannya pun lebih menarik.

sadly, dia akan kawen pada hari jumaat tu. dia cakap, "kenapa audien belah ni (which is side aku) muka sedih je ni?" hahaha mula dia perasan kejap lepas tu. oh ustaz awak sangat comel tau tak. mira pun angau je sejak beberapa hari ni hehehehe :p

selain dengar dia ceramah..dapat dengar suara dia merdu. orang yang pandai tarannum mesti sedap menyanyi kan. dia nyanyi lagu permaidani aris ariwatan. ramai jugak yang terbuai walaupun dia nyanyi live without minus one. sedap lemak berkrim suara dia. ok puji lelebih pulak aku ni haha.

overall..aku pun lega gak sambutan hangat gila. dewan pun hampir penuh. nampakla pada awalnya ustaz agak gugup..pastu dah sempoi ngan kami. sukanyaaaa hehe. ustaz, rumet saya cakap ustaz comel time minum air hahaha. tengok..sampai mcm tu skali rumet aku ni..sabor je la.. btw thanks to imam muda hassan sebab sudi menjejakkan kaki ke matrik pahang ;)

nak tengok muka imam muda hassan?

pi gugel! hee alo majuk lak. ni gambonye :D




the view from my seat. very clear actually. dalam kamera nampak macam jauh gila kan. well mesti ada kena mengena dengan convex and concave lens ni. takpe nanti aku tanya budak modul 2. diorang major fizik. haha.

okbyeannyeong! ^_^V

1 comment:

AMIRA azlinda said...

kuikuikui. dy da jadi husband orang la. huhu