Thursday, September 3, 2015

Midnight Mumbles


1:33AM

Peace be upon you!

Sedar tak sedar (tapi aku sedar je) dah hampir habis cuti semester 2 bulan setengah which is yang aku tak enjoy langsung cutinya (fyp....*berbisik*) Ulang-alik dari Upm dan Sepang 30-45 minit perjalanan. Aku bersyukur juga aku pilih kancil (nama dia Sinchan leulz) sebagai teman karib ku hihi. Jimat minyak cuma contranya tak boleh la nak bawak jauh nun. Whatever it is, kita tetap kena bersyukur apa yang ada.

Sedar tak sedar jugak dah semester yang terakhir. Huuuu. Rasa sayu pulak. Macam-macam kenangan disini. Mula lah terobek sana-sini. Tengok video and gambar lama2. Ada yang lain rupa masa awal dulu, ada yang maintain je. Rasa macam nak buat before and after punya gambar hahahaha *evil laugh*. Kenangan. Kalau tengok mereka yang tunggu bas waktu malam2 berejam lamanya or berteduh bawah bus stand time hujan, aku dah rasa semua tu. Balik bilik dengan basah kuyup pastu sorong motor sebab tayar motor pancit. Peh peh peh. Apa je yang tak merasa aku dengan Jannah ni hahahaha. Problem betul kiteorang ni. Ada je benda nak jadi. Most of the things are fun lah. We just enjoy and laugh about it. Bad things happen just to make memories between friends ^_^

On the way ke faculty naik motor dengan lisa, lihat pemandangan ladang upm yang luas, lapang, cantik dan tenang tu, I'm just thinking...mana lagi lah nak merasa macam ni lepas ni unless aku sambung study. Wallahua'lam. Seronok mereka yang kerja sini. Disajikan dengan pemandangan yang indah dan damai. Kebanyakan pekerja kat sini semuanya umur dah senior. I'm just thinking what type of occupation that I will do for the rest of my life? Orang kata jangan memilih kerja. Tapi kalau dah tak minat, macam mana nak enjoy buat kerja? Minat itu lah yang menjadi motivasi kita. Tapi dengan situasi negara kita sekarang, tak boleh nak komen sangat. Hidup harus diteruskan. Rezeki perlu dicari as long as in the right way. But, jangan lupa, kuasa doa. Kalau betul mahukan sesuatu pekerjaan yang kena dengan jiwa kita, kita doa. InsyaAllah, Allah bagi. Orait geng? :)



No comments: