Thursday, September 19, 2013

Random thoughts



Salam semua.

Now what should i say here? No big issues running through my head actually. Just random thinking. Lisa just asked me," nina..tak post blog ke?" So...here I am...just randomly writing haha. I do miss writing here even nothing is important.

So, patut ke aku share keadaan aku kat sini untuk semester 3? patut je la kan. bukannya apa pun haha. So far so good...masalah pendaftaran subjek tu macam biasalah. Masih ada even minggu daftar subjek almost end. Ahhh peniing kepala dengan esmp ni. Kalau masalah tu berkaitan dengan sistem, kita as a student ni memang takleh nak wat paa walaupun dah call orang pejabat semua. Harap semuanya selesai before minggu daftar subjek tutup. Ada kelas yang kena fight dengan student tahun pertama even though kelas tu memang khas untuk program kitaorang. Sabar je lah. Tapi semua tu dah selesai. Just problem dengan sistem je.

Then, lecturer pun okay2 semua..Kelas entomologi (serangga) kena full english sebab ada sorang pelajar foreigner from Somalia. Overall, okay je. I still enjoy in the class. Cuma kalau hari khamis serik sikit la sebab pagi dan petang kiteorang ada amalan ladang. Oh myyy... last week memang melepek okay bila balik bilik. Esoknya jumaat tu pun ada ladang jugak iaitu ladang buah-buahan. Sem ni seronok macam sem 1 sebab kiteorang dah start tanam2 pokok. Yeay! InsyaAllah bila ada hasil boleh bawak balik. Macam last week, kiteorang tanam bendi, cili, kacang panjang, petola dan group aku tanam sayur berdaun macam bayam hijau, bayam merah. Lepas tu ..esok mungkin Dr nak ajar cara nak buat batas. Group aku dapat batas yang vertical kat dinding. Excited pulak nak belajar. Mungkin boleh praktik kat bilik or kat rumah kan hahaha.

Lepas tu kan.. Upm ni sometimes memang heaven dengan shopping. Rajin betul buat jual2 barang kompiter ngan tudung and baju. Duit tu memang mengalir macam air terjun hahaha. Pandai2 la sekat sendiri ye..kalau tak puasa je kang haha. Lately, ni aku jumpa pulak tudung yang agak besar bidang dia dan tak jarang. Harga pulak sepuluh hengget. Sebat satu pun jadi lah haha. Aku memang suka menyinggah tempat2 macam tu. Memang mengundang. Tapi aku consider jugak if barang yang aku nak beli tu memang betul2 guna atau tidak. So far beg yang aku beli kat tempat jual2 macam ni aku still pakai lagi. Ingat, pentingkan keperluan dari kemahuan! hehe

Okaylah. Tu je kot. Nak kena bangun awal esok. Nak berjalan ke ladang lagi..dah la pukul 8 -.-" haha

Anyway, annyeong yeorobunn...sweet dream dan senyum2 selalu..

Be positive! Think postive! hehe

daaaaaa~ ^^

No comments: