Tuesday, August 27, 2013

Show your support to them, R4BIA



Jangan terkejut sebab blog saya asyik bertukar rupa. Walaupun tak banyak, sikit pun jadilah hehe.

Tak lama lagi lebih kurang dalam 2 minggu saya akan menjejakkan kaki semula ke alam universiti. acewahh haha. Cuti bakal berakhir. Cukup rasanya berehat hahaha. Alhamdulillah ada input duduk rumah dari segi memasak. Rasa tak sabar jumpa kengkawan yang dah lama tak dengar khabar sejak cuti ni. Dah nak naik balik ni baru lah dengan khabar masing2. Kalau tak tu, memang macam duduk dalam gua memasing hahaha.
Eksaited jugak nak jumpa junior-junior under program saya. Macam tak percaya saya jadi fasi. Bukan reti sangat pun benda2 gini and this is my first time, so kite redah sajalahhh. I'm not sure how it's gonna be but InshaAllah it will be fun.

Alhamdulillah jugak lesen kereta haritu pass. Agagaga. Walaupun kelam-kabut bawak, tapi nasib baik jpj tak syak pape. Anything can happen though. Sempat pandang encik yang ajar saya bawak kereta, dia buat isyarat tangan mcm "jalan saja laaa " hahaha. Glad, I make it! Now, I'm waiting for my license to be done and saya akan start bawak kereta sekitar sini.

Have you heard about R4bia? I'm sure you would. Sangat sedih apa yang menimpa negara palestin, syria dan mesir kan. All those chemical weapons are horribly cruelty to human beings especially kids. Such a painful to our heart to watch all those pictures and videos. More painful that we can do nothing about it besides prayer and support to our brothers and sisters there. Mesti hebat iman diorang diuji sebegitu rupa kan. Nak dibanding dengan kita ni apa lahh sangat. Peluang mereka untuk syahid sangat luas. Namun, senario segelintir remaja disini agak menyedihkan. Sanggup bunuh diri semata-mata nak follower? (You know who right. Sorry to say) Cuba hantar dia kesana sikit. Buka mata luas-luas. Sometimes life is just not about you only. We're in unity. Lets pray for them

http://www.pakistaniyan.com/2013/08/what-is-meaning-of-raabiaraabar4bia.html - detail info about R4bia.

Secara ringkasnya, rabia bermaksud 4 dalam bahasa arab. Ini simbol dalam menentang keganasan dalam pemerintahan tentera ke atas negara diorang. Setakat yang saya baca di surat khabar kelmarin sudah seribu lebih meninggal dunia.  :(

http://ilusi-fantasidunia.blogspot.com/2013/08/r4bia-sokongan-dan-doa-buat-mesir.html - i love this one..

2 comments:

cikbunge said...

Ececehh. hye akak fasi :P hihi

ShaRina NiNa said...


hahaha hai akak fasiii saya hehe :3