Monday, July 22, 2013

I'm Back! \(^0^)/


Assalammualaikum...

Semak pulak tengok entri 'botak ni' tu. Pandang je macam ehh..exam dah habis lah! So, ini membuatkan aku nak hapdet belog. Huuu Haluuuu *waving ^^

Alhamdulillah, tiba juga kita di bulan Ramadan *ayat tipikal haha. Malah dah pun pertengahan bulan ramadan. Maaf baru sekarang hendak mengarang disini. Entahla. Mood nak mengarang just flew out from myself. It takes a long time to regain it. Anyhow, I always check out my blog. To see if there any comments even there aren't lol. It's okay.. :)

Alhamdulillah lagi sekali sebab kali ni aku dapat lalui Ramadan yang tenang berbanding tahun lepas. Aku takkan lupa kenangan berpuasa hampir sebulan di hospital. Tiada apa yang aku kesalkan. Aku hargai segala kenangan itu. Sangat. Dari situ, pelbagai detik di hati ini muncul. Detik keinsafan yang membuatkan aku berjaga-jaga dalam meniti hari hingga ke hari ini.

Dugaan yang sangat kuat tahun lepas. Tapi aku redha. Sebab Allah uji tandanya sayang. Itu yang membuatkan aku rindu saat2 berpuasa tahun lepas. Tahun ni aku diberi lebih peluang untuk beribadat lebih dari segi bertadarus.

Alhamdulillah lagi..sebab aku dapat berbakti sikit dengan mengajar mak mengaji dengan lebih mendalam dari segi tajwid dan pantau bacaannya. Walaupun tak sehebat mana, masih mampu untuk memantau bacaan orang lain. Jadi kan, disini saya nak mengajak kengkawan yang mana dah lancar baca al-quran ajar mereka disekeliling kita. Walaupun tak besar mana, tapi Allah with us. He see our effort :)

- Become blessed by being grateful -



2 comments:

Stephanie said...

Happy fasting and take care :-)

ShaRina NiNa said...


hehe, thank you! take care too!! :D