Thursday, December 27, 2012

Rational mind.


Assalammualaikum..

I don't know. Sesetengah orang sangat susah untuk kita ajak berbincang. Tadi perkara yang sama terjadi lagi waktu aku matrik dulu. Situasi yang sama. Argh, aku penat. Sangat mengganggu mood aku untuk study. Dugaan begini selalu datang ketika nak final exam. Terima kasih qyla kerana bagi kata semangat kat aku.

Cuma aku berharap perkara begini akan selesai dengan cara baik. Mengakui kesalahan masing-masing. Nasihat aku untuk aku dan readers semua.. Betul, kita berbuat baik dengan orang mestilah ikhlas dan tak mengungkit tetapi pernah dengar tak yang 'kita kena fikir kebaikan orang buat kat kita dan bukannya kebaikan kita dah buat kat orang'. Cuba korang fikir...sanggup ke korang buat something yang buruk dibelakang orang yang dah banyak buat baik kat kita? sanggup? sekurang-kurangnya kenang budi kawan-kawan kita. Takkan nak bukak kitab adab berkawan baru nak tau?

Dari perkara yang aku alami ni, mungkin Allah nak ingatkan tentang 'adab berkawan'. Allah nak aku tengok betapa pentingnya adab berkawan ni. Kalau tak, macam ni lah jadinya. Macam ni lah gayanya -.-

Aku tak nak tuding jari kat sesapa dan buat kawan2 yang kenal aku diluar, usah la teka siapa orangnya. Ambil je isi penulisan tak seberapa ku ini. Cuma peringatan buat kita semua.

Dan lagi satu..... benda ni dah lama aku diam kan actually. Jangan salah gunakan teknologi yang ada sekarang ni. Jangan gunakannya untuk menyindir orang or whatsoeverr..it so annoying. Aware people surround you. Think before you post something. Check your level of rational mind first or else gonna happen.  Remember, apa yang kita update tu menggambarkan diri kita. Kurangkan double meaning status if could. Kalau nak tegur, boleh. Tapi kalau setakat nak kutuk or sindir, ouch! That's mean dude. Kalau awak jaga perasaan orang, baru orang boleh jaga perasaan awak. Insyaallah, Allah Itu Maha Mengetahui dan Maha Melihat apa yang terjadi. Percaya kan tu.

Okay geng? (gaya anwar hadi) I'm sorry okay for my words. All the goods came from Allah and the weakness came from me.....(gaya penceramah) lalalalala~

Nite. Salam~

p/s : belum ujian final lagi aku dah kena uji dulu haha. Preparation for battle of subject pulak lepas ni.

No comments: