Thursday, July 5, 2012

Harini sup tenggiri pulak


Assalammualaikum and holla~

Harini aku buat sup ikan tenggiri untuk abah ngeee~

Sometimes aku dah rasa macam nak tukar title blog,
"do you semeeellll(smell) what sharina is cooking tonight???"
Sila buat gaya 'the rock' sekali..haha

Mulanya aku tak tau nak masak apa.
Yelah, tetiap hari cenggitu kan. Aku pun godek2 almari..eh celah mana almari..aku godek2 la peti ais. Nampak la ikan tenggiri yang dah berpotong tu..macam slice '0'
tak nampak lagi potongan chaner tu? -.- takpe lah..haha

Tangan aku pun dah gatal nak menggugel hehe, BUT!
aku call mak dulu..

tooot...toot.... eh itu bkn caller ringtone mak aku
'kau ilhamku.....' by manbai..

Mak : ha..goreng ikan tu dulu...pastu masak kicap..
Adik ;P : oh kk..

Ye ye je aku ni..sokmo ok..lalu aku menggugel..aku mendapati sup ikan tenggiri lebih mudah, senang dan simple. Ha..hamekaw. Mudah sokmo je aku cari haha. Itu pun lama duk kat dapur -.-

Dan...walllaahh! Shiap! 'h' tu disengajakan..comel shikit haha

credit to owner resipi.
Lebih kurang camni la ghupenya. Cuma delete daun sup tu sebab takdo dalam peti ais..

Abah pun suka ^_^ macam ni rupanya perasaan bila orang berpuas hati dengan masakan kita. That is why kalau tak suka sesuatu lauk, jaga la hati si pemasak tu ye...komen menggunakan bahasa yang mesra macam ;

"erm..kurang garam ni.rasa dah okay..kalau tambah, mesti bertambah umpph :)"

bukannya

"apo tawar ni?? ko letak garam sikit sangat ni..air kosong pun tak tawar camni"
-.-" don't please..itu menipu sangat dah tu hahaha

Okay sekian.. kawan 'the rock' Sharina melaporkan~





2 comments:

Unknown said...

hehe..weh..bley la msak utk aq 6t..^_^..

ShaRina NiNa said...

boley2...dtg la ke rumah ambo dulu kekeke